laambi.blogg.se

❤MITT LIV & MINA TANKAR❤

Nattvandring / Föräldrar på Gnesta

Igår kväll fick jag ett samtal om att ett stort gäng ungdomar satt och drack alkohol nere vid bryggan i Gnesta, SJÄLVKLART kände jag att jag måste agera direkt då detta handlar om 14-15åringar..
Jag tog med en annan förälder och åkte ner på Gnesta och gick en vända, dock var Det inga ungdomar kvar vid bryggan men vi träffade på dom vid stationen!!
Minst 3 ungdomar va berusade, men vi fick ett riktigt gott bemötande från ungdomarna som va glada att vi faktiskt va ute och vandrade..
Sen fick vi även kontakt med polisen och berättade det vi sett, tillsammans gör vi skillnad!!!!!!!!
Tänk om alla föräldrar som har barn i den åldern som är ute o ränner på kvällarna kan ta en sväng ibland va bra det vore..

2 November har vi ett första möte kring nattvandring men varför vänta tills då när problemet redan finns nu?? Jag känner att det är bara ut o gå en sväng på helgkvällarna när det är som mest "problem" (alkohol/droger/bråk/osv)..
Jag kände ett starkt behov av att agera direkt vilket jag gjorde!!
Jag kände att jag gjorde skillnad igår, en ensam förälder kan inte göra allt men många föräldrar tillsammans med polisen kan vi göra mycket mer!!

Men måste säga att vilka underbara ungdomar vi har i Gnesta om man möter dom på rätt sätt ❤

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: